Co zrobiliśmy w Kancelarii Stanek (2024 - 2025)?
Co konkretnie robimy na co dzień? Poniżej lista przykładowych zrealizowanych przez nas zadań w 2024 i 2025 r. (Ostatnia aktualizacja: 10 marca 2025 r.)
Umowy specyficzne dla branży IT
- Przygotowanie angielskiej wersji umowy subskrypcji oprogramowania dla klienta biznesowego, działającego w branży produkcyjnej. (2024)
- Przygotowanie umowy sprzedaży praw do oprogramowania ERP, analiza skutków podatkowych związanych z transakcją i wybór najkorzystniejszego modelu zbycia. (2024)
- Tworzenie umowy z podmiotem z bliskiego wschodu oraz jej negocjowanie od strony prawnej. Umowa wdrożeniowa, umowa licencyjna i umowa SLA. (2024)
- Opiniowanie umowy resellerskiej dostawcy oprogramowania z USA dla klienta z Polski. Wskazanie ryzyk oraz propozycje zmian do umowy. (2024)
- Przygotowanie umowy o świadczenie usług API. Usługi na wdrożenie API dla Klienta. (2024)
- Opiniowanie projektu aneksu do umowy zawartej pomiędzy podmiotem z branży finansowej a dostawcą usług ICT. Konieczność zwarcia aneksu wynikła z wejścia w życie rozporządzenia unijnego DORA, które nakłada na instytucje finansowe, a pośrednio również na jej dostawców ICT, określone obowiązki dotyczące zwiększenia operacyjnej odporności cyfrowej i zarządzania ryzykiem. (2024)
- Przygotowanie umowy z podmiotem z Rumunii na usługi doradztwa w zakresie oprogramowania oraz jej negocjowanie od strony prawnej. (2024)
- Przygotowanie umowy na podwykonawstwo w projekcie dotyczącym świadczenia usług SaaS. Usługi SaaS dotyczą oprogramowania do zarządzania urządzeniami pomiarowymi, w tym pobierania i udostępniania danych pomiarowych. Poza Umową SaaS przygotowano umowy podwykonawcze dla podmiotu, który dostarcza i instaluje niezbędne urządzenia pomiarowe oraz dla podmiotu, który produkuje moduł oprogramowania do łączenia urządzeń z usługą SaaS. (2024)
- Opiniowanie umowy na wykonanie projektu e-commerce. Wskazanie Klientowi ryzyk płynących z zawarcia umowy na wzorze kontrahenta oraz propozycji modyfikacji postanowień. Prace Klienta miały polegać na stworzeniu i wdrożeniu systemu wraz z panelem administratora dla Klienta. (2024)
- Opiniowanie umowy ramowej o świadczenie usług IT (wdrożenie systemu, świadczenie usług utrzymania, autoryzacji i rozwoju) oraz umowy resellerskiej dostawcy oprogramowania standardowego oraz EULA producenta dla użytkownika końcowego. Klient jest jednocześnie dostawcą usług IT dla podmiotu z branży automotive i resellerem oprogramowania do tego podmiotu od jego producenta. Należało zweryfikować zgodność postanowień umowy ramowej z podmiotem z branży automotive z umową resellerską i EULA producenta. Finalnie w celu uzgodnienia zobowiązań Klienta z tymi podmiotami należało przygotować aneks do umowy ramowej. (2024)
- Opiniowanie i propozycje zmian do umowy do umowy ramowej na świadczenie usług udostępnienia personelu. Wskazanie ryzyk dla Klienta kancelarii będącego wykonawcą z tej umowy. Przedmiotem umowy było w szczególności zapewnienie udziału członków personelu wykonawcy w wykonywaniu na rzecz zamawiającego prac z zakresu technologii informatycznych, w szczególności prac developerskich oraz tworzenia, modyfikacji i rozwoju systemów zamawiającego, prowadzenia testów i zarządzania projektami, zgodnie z bieżącymi wymaganiami zamawiającego. (2024)
- Przygotowanie Terms and Conditions na stronę internetową, regulaminu świadczenia usług, EULA, polityki prywatności. (2024)
- Opiniowanie aneksu dotyczącego DORA przesłanego do Klienta kancelarii, będącego podmiotem z branży ICT, przez jednego z wiodących podmiotów z branży ubezpieczeniowej. (2024)
- Przygotowanie umowy subskrypcyjnej na usługę wystawiania ogłoszeń w portalu ogłoszeniowym w ramach subskrypcji. (2024)
Zatrudnienie (prawo pracy, inne formy, personel)
- Przygotowanie kompleksowej dokumentacji dla pracowników i współpracowników Klienta, dotyczącej współpracy personelu z Klientem. Prace obejmowały przygotowanie zarówno dokumentacji związanej z zatrudnianiem pracowników na podstawie umowy o pracę, jak również angażowania podwykonawców i freelancerów. (2024)
- Przygotowanie kompleksowej dokumentacji dotyczącej wydawania sprzętu komputerowego pracownikom i współpracownikom Klienta, w tym protokołów przekazania i zwrotu sprzętu oraz polityk bezpieczeństwa związanych z prawidłowym wykorzystaniem tego sprzętu. (2024)
- Przygotowanie regulaminu podróży służbowych dla personelu Klienta. (2024)
- Analiza dopuszczalnego zakresu przeprowadzenia tzw. background check wobec pracowników i kandydatów na pracowników w kontekście przepisów o ochronie danych osobowych. (2024)
- Opiniowanie propozycji benefitów (jak np. szkolenia) dla Klientów spółki jako formy "zadośćuczynienia" za nieterminowe wykonanie umowy. Propozycja została poddana analizie podatkowej, pod kątem przepisów antykorupcyjnych, problemów dla zobowiązań umownych, zgodności z wewnętrznymi politykami. (2024)
- Przygotowanie wersji umowy na usługi rekrutacyjne z wykorzystaniem systemu ATS tj. systemu do prowadzenia procesów rekrutacji online. (2024)
- Odzyskanie sprzętu komputerowego przywłaszczonego przez byłego współpracownika, odmawiającego zwrotu powierzonego sprzętu, pomimo zakończenia współpracy. (2024)
- Opiniowanie umowy B2B z podmiotem z USA dla konsultanta z Polski pod kątem zakazu konkurencji w tym również w kontekście skutków dla planowanej współpracy poprzednio obowiązującej konsultanta umowy. Pomoc w wypełnieniu formularza W-8BEN. (2024)
- Przygotowanie umowy B2B o współpracy dla konsultanta Klienta kancelarii. (2024)
Umowy (inne niż specyficzne dla IT)
- Analiza umowy franczyzy w branży turystycznej. (2024)
- Opiniowanie i negocjowanie umowy na świadczenie usług rekrutacyjnych. Klient z branży finansowo-ubezpieczeniowej ze specyficznymi wymaganiami, w związku z tym należało dostosować standardowy projekt umowy do tych wymogów oraz negocjować postanowienia, które nie mogą być wprowadzone zgodnie z życzeniem klienta. (2024)
- Opiniowanie umowy o zachowaniu poufności według wzorca kontrahenta naszego Klienta z Niemiec. (2024)
- Opiniowanie umowy komisu z wzorca sieci sklepów. Opiniowanie dotyczyło przede wszystkim zgodności z przepisami zasad ustalania ceny sprzedaży, w tym z uwzględnieniem przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Badane było bezpieczeństwo postanowień umowy z uwzględnieniem profilu działalności Klienta. (2024)
Sprawy korporacyjne, obsługa spółek
- Pomoc w sporządzeniu dokumentacji dot. likwidacji spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, w tym koordynacja współpracy z księgowością spółki. (2024)
Prawna strona marketingu
- Sporządzenie regulaminu konkursu dla klientów podmiotu z branży e-commerce, przygotowanego przez niego w ramach jego współpracy marketingowej z partnerem biznesowym. (2024)
- Opiniowanie, czy wykorzystanie adresów e-mail lub nr telefonów do celów marketingowych, pozyskanych ze źródeł dostępnych online za pośrednictwem określonej dedykowanej aplikacji jest zgodne z ustawą Prawo Komunikacji Elektronicznej, w tym rekomendacje. W szczególności analiza dotyczyła praktyki cold mailingu i cold callingu. Przedstawiliśmy nasze rekomendacje co do dozwolonych działań marketingowych na gruncie w/w ustawy. (2024)
- Opracowanie regulaminu i formularza kontaktowego dla konkursu w mediach społecznościowych. (2024)
- Opiniowanie możliwości przygotowania regulaminu lojalnościowego dla kontrahentów Klienta kancelarii pod względem zgodności z przepisami dotyczącymi uczciwej konkurencji. (2024)
ESG, CSR, zrównoważony rozwój
- Przygotowanie raportu z audytu wewnętrznego w związku z wprowadzeniem poprawek do norm ISO w kontekście zmian klimatycznych. (2024)
Nieruchomości
- Przygotowanie dla Klienta pakietu umów najmu dla najemców lokali mieszkalnych i użytkowych w jego nieruchomości. (2024)
Różne - to, co nie mieści się gdzie indziej
- Analiza przepisów dotyczących statusu przedsiębiorstwa klienta i jego odpowiednia kwalifikacja. Analiza obowiązków związanych ze statusem dużego przedsiębiorcy. (2024)
- Propozycja kolejnych kroków, jakie powinien wykonać Wykonawca w postępowaniu o udzielenie zamówienia w celu ustosunkowania się do zarzutu rażąco niskiej ceny. Wskazano jakie okoliczności należy wykazać w odniesieniu do wezwania Zamawiającego oraz jakich użyć argumentów/dowodów. (2024)
Sprawy sporne i ich rozwiązywanie
- Przeanalizowano sytuację umowną i potencjalną procesową klienta w kontekście niewywiązywania się z zobowiązań finansowych przez kontrahenta, w tym omówiono ryzyka i skutki dla klienta związane z zawarciem ugody na warunkach proponowanych przez kontrahenta. (2024)
- Wsparcie konsultantki B2B z branży IT w sprawie spornej z zatrudniającą ją spółką. Sprawa dotyczyła wadliwego doręczenia wypowiedzenia umowy o współpracy i odmowy płatności wynagrodzenia. (2024)