Obsługa prawna outsourcingu usług personelu IT / delegowania deweloperów
Przez cały, niemal 10-letni, okres działalności Kancelarii obsługujemy firmy specjalizujące się w outsourcingu usług personelu IT oraz delegowaniu specjalistów IT. Pomagamy naszym Klientom we wszelkich sprawach prawnych: zarówno specyficznych dla outsourcingu usług, delegowaniu kadr (umowy z personelem, właściwe zarządzanie prawami autorskimi i innymi prawami własności intelektualnej, umowy z przedsiębiorstwami korzystającymi z usług, delegowanych specjalistów IT itd.), jak i w bieżącej działalności (sprawy spółek, różnego rodzaju umowy, kwestie podatkowe i ochrony danych osobowych itd.).
Usługi prawnicze dla firm świadczących outsourcing usług personelu IT oraz delegujących specjalistów IT
Możemy pomóc na przykład w następujących obszarach:
- Usługi prawne związane ze specyfiką outsourcingu usług / delegowania deweloperów lub innych specjalistów IT:
- Tworzenie, audyt, opiniowanie i wsparcie w negocjacjach umów z klientami korzystającymi z outsourcingu usług / delegowania personelu, np. umów ramowych i zamówień, umów zakazujących przejmowania personelu, umów rekrutacyjnych, umów o poufności (NDA - Non Disclosure Agreement) itd.; a także umów z personelem IT np. umów B2B, umów o pracę itd. - w tym umów z podmiotami zagranicznymi i w języku angielskim;
- Doradztwo w zakresie nabywania i przenoszenia praw autorskich do oprogramowania wytworzonego przez osoby w outsourcingu – w szczególności zapewnienie spójności pomiędzy umowami ze specjalistami a umowami z klientami;
- Pomoc prawna w zaprojektowaniu zasad rozwiązywania, wypowiadania i zmieniania umów – aby zachować spójność pomiędzy umowami z personelem a umowami z klientem korzystającym z usług świadczonych przez ten personel albo z udziałem tego personelu;
- Doradztwo w kwestii ewentualnego obowiązku rejestracji jako agencja zatrudnienia;
- Pomoc prawna w zaprojektowaniu rozwiązań dotyczących przejmowania przez klienta personelu IT - w celu ochrony przed przejęciem, jak i w celu nawiązania współpracy za wynagrodzeniem/rekompensatą;
- Pomoc prawna w zaprojektowaniu rozwiązań dotyczących zakazu konkurencji i poufności;
- Udział w negocjacjach z klientem, personelem IT - w przypadku ryzyka sporu.
- Inne sprawy (kompleksowe, bieżące doradztwo prawne):
- Obsługa spraw spółek: od podstawowych (zgromadzenia wspólników, uchwały zarządu, zmiany w KRS) do bardziej złożonych (nabycie udziałów, przejęcia i połączenia spółek, zaawansowane procesy inwestycyjne).
- Doradztwo prawne we wszelkich sprawach związanych z umowami różnego typu (w tym tworzenie, opiniowanie i negocjowanie kontraktów).
- Obsługa prawna spraw pracowniczych firmy IT.
- Doradztwo prawne przy wdrożeniu RODO (GDPR).
- Doradztwo prawne w zakresie ochrony znaków towarowych (marki) firmy IT.
- Wsparcie w większości spraw podatkowych.